Podělte se o své názory na "netuctové filmy" (či cokoli jiného) s ostatními
Přemek
V polovině ledna se můžete opět po roce těšit na přehlídku KVIFF Classics. Na svátku filmových legend se podílí mezinárodní festival Karlovy Vary ve spolupráci s Národním filmovým archivem. Přehlídku letos zahájí digitálně zrestaurovaný snímek Kalamita Věry Chytilové. Jak se vybírají filmy pro digitální restaurování? Jak se na nich dá posléze vydělat? Připravil Alexandr Saša Michailidis. Editorka Lenka Buriánková.
Hovoří Karel Och a Michal Bregant.
Vysílá se dnes, tj. 7. 1. 2025 (ČRo 3 Vltava, 16:30 h.).
pkkoblih
Na stránkách Edisonline jsou k vidění Metropolis + Megalopolis.
Výsledky tradiční výroční ankety DVDBeaveru za rok 2024.
Mně z vydaných disků za uplynulý rok udělalo největší radost Abrahámovo údolí ve 2K restauraci ze 4K skenu od Capricci, jehož jedinou vadou na kráse je, že obsahuje pouze francouzské titulky a musel jsem si k tomu dobastlit remuxem externí. Ale stálo to za to, zážitek impozantní. Dál bych vypíchnul The Outcasts vydané v UK i US, skvělé drama s nádechem irské mytologie, vytažené z archivu po 40 letech. A nakonec nemůžu nezmínit výpravnou limitovanou edici Záhady Blair Witch od Second Sight s bezmála 200stránkovým bookletem, několika verzemi filmu a až pedanticky nadstandardním bonusovým doprovodem.
zóna
Honyx: On je v restaurování/digitalizování v ČR docela zmatek, protože kromě NFA
je i už docela slušný počet titulů, které tím procesem prošly nějakou jinou
produkční cestou... Proto se snažím ten soupis NFA rok co rok aktualizovat do
stoprocentní fakticity. Mimochodem, sám NFA má na svém webu v soupisu
restaurovaných/digitalizovaných titulů chyby...
Honyx
Díky za připomenutí, detaily k digitalizaci Na samotě u lesa z Vaší zprávy zde:
http://zona.veveratka.cz/index.php?id=7394
zóna
Honyx: Nechybí. Tu nedigitalizoval NFA.
Honyx
V bilanci chybí digitalizovaná verze Na samotě u lesa.
zóna
pkkoblih: Díky, vůbec mi to "nesecvaklo".
pkkoblih
Poznámka k dnešní zprávě: anketa v Cinepuru vychází vždy až v únorovém čísle,
tahle je za rok 2023.
zóna
Honyx: Na tisíc procent NE.
Honyx
Netušíte prosím, jestli Rozzum v divočině (The Wild Robot, 2024) vyšel někde v
zahraničí na Blu-Ray s cz podporou?
zóna
Honyx: Nemohu neokomentovat "logiku" pisatele z Respektu ("Černobílá romantická
komedie je dnes spojována hlavně se zachycením kontroverzního vztahu mezi
středoškolačkou a mužem ve středním věku, ve kterém mnozí vidí spojitost s
režisérovým skutečným životem.")
Pisatel zjevně zapomněl uvést, že v Allenovi mnozí též vidí mnohonásobného
vraha, protože ústředními postavami hned několika jeho filmů byli vrazi.
Panebože.
Honyx
Nekrolog (via Respekt)
„V psaní je vždycky trochu terapie. Trochu mého života. Musím si tím něco
vyřešit,“ řekl kdysi v rozhovoru pro Cech scenáristů spolupracovník Woodyho
Allena, americký hudebník a filmový i divadelní scenárista Marshall Brickman.
Jeho terapeutický přístup mu v roce 1977 vynesl Oscara za scénář k Allenovu
komediálnímu dramatu o vztahu dvou neurotiků Annie Hall. Brickman zemřel 29.
listopadu ve věku 85 let.
S Allenem spolupracoval na třech filmech. Prvním byla sci-fi komedie Spáč
(1973) zasazená do totalitní Ameriky 22. století, do něhož se probudí z
kryogenického spánku muž z toho dvacátého. Po úspěchu Annie Hall následoval
Manhattan. Černobílá romantická komedie je dnes spojována hlavně se zachycením
kontroverzního vztahu mezi středoškolačkou a mužem ve středním věku, ve kterém
mnozí vidí spojitost s režisérovým skutečným životem. V době uvedení však
získal britskou cenu BAFTA i francouzského Césara.
Brickman původně uvažoval o kariéře hudebníka. Hrál na banjo v kapele The New
Journeymen, z níž se po jeho odchodu v roce 1965 stali slavní The Mamas & The
Papas. Hudbu opustil pro psaní. Od konce šedesátých let byl hlavním scenáristou
talkshow The Tonight Show s Johnnym Carsonem, v sedmdesátých letech přispěl ke
vzniku jiného fenoménu – The Muppet Show. Od psaní parodií pro časopis The New
Yorker se přesunul k filmové režii. V osmdesátých letech natočil komedie Simon,
Nemocný láskou a Vražedné hry. Nebylo to naposledy, co změnil kariéru. V roce
2005 měl na Broadway premiéru jeho ceněný muzikál Jersey Boys a o pět let
později Adamsova rodina.
sPaRk
Ještě doplňuji první část článku, ale to už je víceméně jen soupis vyšlých FilmX titulů.
Vodouch: České titulky má Itálie, Polsko, Španělsko. Dle dostupných zdrojů je pravděpodobně má i Francie a Německo, byť často na zadních přebalech nepřiznané.
Jinak tyhle informace se hrozně těžko ověřují, aniž by člověk předmětné vydání fyzicky koupil, protočil mechanikou a udělal kompletní sken v BDInfo, což je v případě požadavku celá Evropa (takže kolik, pětadvacet různých vydání?) poněkud nadlidský výkon. Možná rychlejší a jednodušší by bylo přímo napsat mail studiu či distributorovi.
Vodouch
Alien Romulus UHD má českou podporu všude v Evropě, nevíte, prosím někdo? Díky!
Přemek
To sPaRk: Skvělý přehled, úplně jsem si zavzpomínal na podobné pocity... Jen mi tam v tom výčtu chybí vydané němé filmy (Nosferatu, Caligari) nebo zvukové z 30. a 40. let, včetně Ich vertraue dir meine Fraun an s Adinou Mandlovou...
vypravěč
Desítka nejzdařilejších soundtracků letošního roku podle hudebního severu A Closer Listen:https://acloserlisten.com/2024/12/10/acl-2024-the-years-best-film-scores
Honyx
Zimní prázdniny (The Holdover) jsou aktuálně na SkyShowtime…
Stepan
V USA vyšli Vlastníci na blu-rayi, disk je zakódován pro region A:
https://vinegarsyndrome.com/products/the-owners?variant=42143342788650
pwh
Jestlipak víte, že dnes slaví 70. narozeniny Joel Coen? :)
sPaRk
K debatě kolem duálního vysílání si dovolím poznamenat, že existují varianty
konfigurací, které vůbec neumožní ani to spuštění titulků. Ne každý má satelit
nebo kabelovku a u některých IPTV poskytovatelů máte zkrátka smůlu. Za sebe
uvedu konkrétní příklad SledovaniTV: Přes webové rozhraní v prohlížeči je
ještě zapnete, ale nativní televizní aplikace je vůbec nepodporuje! Tolik jen
k dokreslení situace, že i v případě tzv. duálního vysílání ty možnosti
přepínání můžou být v některých případech opravdu omezené.
zóna
pwh: Díky, multipřeklep opraven.
pwh
U původního Burtnova filmu (nechce se mi zkoumat, jak se to přesně píše:) je v dnešní zprávě uveden jednou rok vzniku 1988 a třikrát 1998. Co je asi správně? Řekl bych, že ta méně často uvedená možnost...
„Scénárista Ladislav Grosman“ od Jany Ondrušové, absolventky doktorského studia na JAMU (Dramatická umění) a Filmové a televizní fakulty VŠMU v Bratislavě, která se zde věnuje detailnímu rozboru díla tohoto slovenského spisovatele a scénáristy (např. povídka a scénář Obchod na korze, 1. československý oscarový snímek).
Autorka při rozboru Grosmanových děl odhaluje Grosmanovu autorskou strategii, ve které mj. každý detail slouží celku. Dle slov recenzenta Jana Gogoly se „vciťuje do myšlení autora tak, že čtenáře provází jednotlivými částmi zrodu Grosmanova díla.“
Gogola též chválí zachycení postavení scénáristy v řadě fází – procesu přípravy, realizace filmu i po dokončení a rád titul studentům scénáristiky doporučí. Vydalo nakladatelství JAMU v Brně.
Zdravím! Dívám se schválně po tom DVD Tři oříšky pro Popelku (kvůli bonusům) a
všade mi píšou, že bonusy jsou jen původní a nový trailer a krátká ukázka "před /
po“ restaurování...
zóna
Výborný hodinový pořad Pavla Klusáka na Vltavě o posledních nahrávkách Oldřicha
Janoty s cca desítkou kompletních skladeb:
vltava.rozhlas.cz/vsude-byla-tma-a-vsude-bylo-svetlo-oldrich-janota-po-sobe-
zanechal-tri-9340001
pkkoblih
Olalá, na KVIFF.TV ke spuštění Rocco a jeho bratři. A Jan Lukeš se tentokrát na
Foru 24 zaměřil na snímek, který zdejšímu tvrdému jádru udělá obrovskou radost.
Více odkaz v hl.zprávě tuto sobotu :)
Honyx
Nekrolog (via Respekt)
Ve věku 77 let zemřel minulé úterý britský kameraman Richard Pope, který vtiskl
během tří desetiletí spolupráce tvář dvanácti filmům režiséra Mikea Leigha –
včetně životopisu výrazného britského malíře 19. století J. M. W. Turnera Mr.
Turner (2017), za nějž byl nominován na Oscara. Nominaci získal i za
Iluzionistu režiséra Neila Burgera. Pope a Leigh naposledy spolupracovali na
letošní sesterské komedii
Hard Truths, která měla premiéru na festivalu v Torontu. Poprvé se setkali v
roce 1990 při práci na komedii
Život je sladký. Za kamerou stál i u Leighova Zlatou palmou z Cannes oceněného
dramatu Tajnosti a lži nebo esteticky postpunkového snímku Nahý, pro který Pope
sáhl po výrazně chladné paletě modré, černé a zelené. Tajnosti a lži a drama
Vera Drake mu vynesly hlavní cenu na prestižní kameramanské přehlídce
Camerimage. Vybírali si ho i další režiséři –
mimo jiné Richard Linklater pro snímky Já a Orson Welles a Bernie.
Nalezeno příspěvků: 28841