Emotivním konstatováním
"Rozkoši, tvé jméno už není žena, nýbrž Postel!" jsem před dvaceti lety končil
zóní "rozbor" (k přečtení je
tady) technického provedení DVD s filmem
Postel (
1995) Oskara Reifa, a ani z odstupu bych na něm ani slovo nezměnil. Nejen že
Postel držela následujících šest let (až do restaurování
Markety Lazarové) neoficiální titul o třídu nejlepšího přepisu českého filmu, který se objevil na v tuzemsku vydaném DVD, ale po několikerém zhlédnutí musím navíc dodat osobní "hodnotící" poznámku, že si
Postele vážím i jako suverénního "autorského díla" a je mi hodně líto, že zřejmě už žádný další Reifův celovečerák nikdy neuvidím. V supervizi střihače filmu a dobré duše projektu "zmrtvýchvstání
Postele" Luďka Hudce z negativu přepsaná, digitálně vyčištěná a v maximálním datovém toku na disk "přesypaná"
Postel se před dvaceti lety premiérově krátce prodávala za (tehdy směšných) 249 korun coby "příloha" červnového čísla časopisu ´
DVD a video bonus speciál´, poté se na několik dalších let "přesunula" do plastové krabičky a katalogu společnosti
Bonton, která disk distribuovala do kamenných obchodů (za 500 korun) a v roce 2009 vyšlo i její "pošetkové" provedení, krátce prodávané na novinových stáncích. Kdyby někdo uspořádal anketu o nejdůležitější české DVD všech dob, bez sebemenšího váhání bych
Postel na svém hlasovacím lístku napsal na první místo...