•
"Jihočeská tvrz Klokočín posloužila v 60. letech jako filmová lokace vnitřního prostoru tvrze Roháček ve filmu ´Marketa Lazarová´. Po roce 1989 koupil zchátralý objekt soukromý majitel a postupně jej z větší části rekonstruoval. Nyní je objekt tvrze i s pozemkem k prodeji. Na realitních stránkách s nabídkou je také zajímavá fotogalerie vnějšího i vnitřního stavu tvrze a přilehlých objektů." Několik čerstvých vláčilovských aktualit shromáždil na
Nostalghia.cz Petr Gajdošík. Více
tady.
•
"Clouzot celý film režíruje velmi metodicky a chladně. Používá omezenou a nekomunikativní naraci, která se v závěru ukazuje jako maximálně efektivní. Skvěle funguje obsazení - zejména slizký Meurisse jako ohavný ředitel, jeho nemocná manželka v podání režisérovy skutečné životní partnerky Véry a nejslavnější z trojice, Simone Signoret, v roli málo čitelné Nicole. Snímek měl obrovský mezinárodní ohlas a jeho inovativní reklamní kampaň ovlivnila spoustu dalších projektů, včetně Wilderova ´Svědka obžaloby´ a ´Psycha´ Alfreda Hitchcocka." O proslulém snímku
Ďábelské ženy (
Les Diaboliques, 1955) Henriho-Georgese Clouzota napsal na blogu
Film noir Milan Hain. Více
tady.
•
"Pro představu, jak pracný byl shakespearovský loutkový film, lze uvést podrobnosti ze scény, kdy si královna Titania odepne z ramen plášť. Ten je složen ze samých droboučkých víl, elfů, květin, lesních plodů a hmyzí havěti. Před kamerou to představovalo 80 pohyblivých figurek. A tak si kratičká scéna, v níž se odložený plášť rozdrobí a vmžiku rozletí do všech stran, vyžádala v přípravě tři dny, při natáčení pak další dva dny práce tří animátorů. Na plátně přitom záběr trvá šest vteřin. Na aktuální pražské výstavě jsou ze ´Snu noci svatojánské´ k vidění loutky a také se tu mihne úryvek - jako jedna z mnoha ukázek v hravém dokumentárním portrétu slavného animátora." O výstavě ´
Trnka – Příběh legendy´ v pražské galerii
Villa Pellé napsala Magdalena Čechlovská. Více
tady.
•
"Co se tedy vlastně děje? Warner Bros. Discovery v pondělí oficiálně oznámil rozdělení svých assets na Streaming Studios a Global Networks. Šéfem studií a streamingu (alias ta perspektivní část) zůstává David Zaslav, šéfem Global Networks bude Gunnar Wiedenfels, dosavadní finanční ředitel WBD, který nemá moc zkušeností s chodem televizní části, ale je to prostě.. opět… cifršpion. Tahle část mimochodem kromě lokálních linárních stanic, kabelovek, několika evropských televizních sítí, zahrnuje i značky TNT a CNN." O "porcování" jednoho z
majors napsal na
Substacku Václav Rybář. Více
tady.