Před rokem jsem se v textu nazvaném ´
Paramountské překvapení´ (najdete ho
tady) podivoval ediční "logice" jednoho z hollywoodských
majors, který českou podporou vybavil UHD se šesti filmy, u nichž bych nic takového z (prodejní) logiky věci rozhodně neočekával (mj.
Flashdance,
Vanilkové nebe,
Firma či
Jádro). V podstatě totožný text bych mohl napsat i o početné várce devíti titulů, které prostřednictvím
MagicBoxu pošle
Paramount na UHD do tuzemské distribuce za pár dní, letos v květnu - logiku tohoto počínání totiž shledávám snad jen u filmu, o němž jsem už na
Zóně nedávno psal, totiž u vizuálně nádherné "temné pohádky"
Ospalá díra (
Sleepy Hollow, 1999) Tima Burtona či u populární parodie
Bláznivá střela (
Naked Gun: From the Files of Police Squad!, 1988) Davida Zuckera, proč se ale na UHD objevují právě snímky
Noční let (
Red Eye, 2005) Wese Cravena,
Loupež po italsku (
Italian Job, 2003) F. Garyho Graye,
Policajt v Beverly Hills 2 (
Beverly Hills Cop II, 1987) Tonyho Scotta,
Policajt v Beverly Hills 3 (
Beverly Hills Cop III, 1994) Johna Landise,
Drtivý dopad (
Deep Impact, 1998) Mimi Lederové,
Útěk z L.A. (Escape from L.A., 1996) Johna Carpentera a
Prvotní strach (
Primal Fear, 1996) Gregoryho Hoblita mi v kontextu toho, jaké jinde ve světě vydané UHD-tituly
Paramount v poslední době naopak českou podporou nevybavil (
Tenkrát na Západě,
Čínská čtvrť,
Rosemary má děťátko,
Chyťte zloděje,
Hvězdný prach aj.), opravdu uniká.