ZÓNA *** netuctové filmy (nejen) na DVD ::: http://zona.bloudil.cz

URL článku: http://zona.bloudil.cz/index.php?id=8009

Datum vydání článku: 14.9. 2024


Dějiny čtení

"Tvůrci, kteří se sice v příběhu tak úplně nedrželi faktů, kladli velký důraz na autentickou rekonstrukci kostýmů a kulis i na organické zakomponování ukázek z Mozartových oper, které zachycují průběh zkoušek i samotná představení. Opera je díky strhující choreografii a nápadité scénografii představena jako živé a divácky přitažlivé umění. Dodnes se najdou diváci, kteří právě ´Amadeovi´ vděčí za probuzení zájmu o klasickou hudbu a operu (sám se mezi ně počítám). Nemluvě o vynikající Ondříčkově kameře a mistrovské práci se zvukem, střihem a hudbou (viz památná scéna komponování Requiem)." Čtyřicet let od premiéry filmu Amadeus (1984) Miloše Formana připomněl v H7O Milan Valden. Více tady.
"Služba ´Max´ v přehledu stávajícího plánu předplatného uvádí, že tarif za 132 korun i za 145 korun je pouze ´přechodný´ a bude převeden na Standard, který už ale vyjde na 219 korun. Problém je v tom, že nikdo ze zákazníků neví, co s nimi bude. Budou převedeni na Standard a o ´doživotní´ slevu tak přijdou – a pokud, tak kdy k převodu na dražší předplatné dojde? Anebo k žádné změně nedojde a webové stránky ´Max´ uživatele bezdůvodně mystifikují?" O změnách tarifů videotéky HBO Max napsal v Chipu Jakub Fišer. Více tady.
"Kvůli scéně noční můry, kdy protagonista nahlédne pod kapotu auta a málem je jím pozřen, oslovil Herz dalšího svého talentovaného kolegu, Jana Švankmajera. Ten si tehdy kvůli omezeným možnostem vlastní autorské tvorby přivydělával jako trikař a výtvarník na Barrandově. Na pražských jatkách postupně sehnal srdce, játra, žaludek nebo krkavice, které mu nejvíc připomínaly hadice k motoru. Vše bylo napájeno krví, kterou vůz skrze plynový pedál vysával z chodidla řidiče. Díky mechanickému systému se vnitřnosti navíc hýbaly jako živé. Ve výsledném sestřihu, zmasakrovaném cenzurou, vidíme jen zlomek toho, co ze Švankmajerovy mysli vzešlo a co by si nejspíš nezadalo s nechutnými hybridy biologického organismu a stroje ze zahraničních body hororů jako ´Videodrom´, ´Tetsuo´ nebo ´Titane´." O okolnostech vzniku snímku Upír z Feratu (1981) Juraje Herze napsal ve Filmovém přehledu Martin Šrajer. Více tady.
"Mnohé rodiče jistě naštve moje následující myšlenka. Důvod, proč kina mají pořád na nájem + energie a já se můžu i na Vysočině ocitnout v poloprázdném sálu na povedeném hororu/thrilleru ´Longlegs´, je ten, že za mě ty peníze utratí právě oni. Nekončící ochota solit desítky dolarů a tisíce korun tu navzdory mastným cenám vstupenek jistě je. Jinak by ´V hlavě 2´ a ´Já, padouch 4´ nedaly v pokladnách celkem 2,5 miliardy dolarů globálně, respektive 220 milionů korun u nás. Letos se tedy v plné nahotě ukazuje, že jsou animáky (samozřejmě až na výjimky) tím dost možná posledním neselhávajícím tahákem, který jakž takž vyrovnává očividný úbytek teenagerů v kinech. Ty s jejich neustále klesajícím prahem pozornosti už tolik nelákají blockbustery, což je oproti letům 2000–2019 velikánský rozdíl." Šest důvodů, proč kina nezkrachují a budeme do nich chodit i za deset let, vypsal ve stejnojmenném textu v Moviezone Jiří Pospíšil. Více tady.


Copyright © 2002 - 2024, Zóna